tirsdag den 15. december 2009

Selvtægt

Af Peter Pjevs

Jeg synes at selvtægt er noget mærkeligt noget. Derfor er det også godt at dem der skærer for meget i sig selv, kommer på den lukkede.

Men hvis man bare lader andre overfalde en, uden at sige nej, så er man jo ikke meget bedre. Så der synes jeg godt der er et hul i loven – men det er jo rigtig også svært at se om man har sagt nej og sat sig til modvære.

Nu er det jo så juletid. Og så hører man om indbrud og sådan noget, hvilket slet ikke harmonerer med tiden. Men der kan jeg godt sige at her hjemme er vi meget klar til at gå imod at der bliver selvtægt mod mig og tante Inger.

Jeg vil selvfølgelig ikke afsløre noget her, for der kan jo nemlig godt være andre end alle jer der læser det så. Men jeg kan da sige så meget at vi har gjort den store drænspade ren og sat den bag en dør. Og onkel Hardys gamle tyskerpistol er også klar i en skuffe, og Tante Inger siger at vi godt tør bruge den.

Vi kan endevidere selv afskaffe os med problemet, for vi har en stor baghave, og der er jo nok ingen der vil savne vedkommende. Så vi bliver nok ikke lige udsat for selvtægt her.

Nu er der 9 dage til jul.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar