lørdag den 19. december 2009

Luder-koldt vand

Af Peter Pjevs

Nu er jeg ikke økonoma eller noget, men jeg kan nok lige skrive lidt om at det jo nok ikke bliver lige let for alle med at købe julegaver. Her tænker jeg specielt på alle dem som efter den store finanskrise ligger i økonomisk urin, altså i pisseranden af samfundet. Og så er det jo nemlig ikke lige let.

Det minder mig om det som er mit budskab som at jeg overhovedet ikke tror på Julemanden. Så derfor er jeg ikke en sokker for noget som helst, altså som ordet siger, dem der hænger sokker op for at få noget. For det er jo nemlig Gud som giver, altså det som vi ikke bare kan købe selv. Det hedder faktisk Forsynet fordi Gud så da forsyner os, hvis vi altså ikke sidder i løn som den fattige jomfru og går for luder-koldt vand.

Men her fattes vi ikke penge, så jeg tror nok jeg får en kæmpe Odense Marcipan igen i år af Tante. Og så er alle glade. I værd fald herhjemme.

Nu er der 5 dage til jul.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar