onsdag den 9. december 2009

Lades i stikket

Af Peter Pjevs

I dag vil jeg reddegøre for det dér udtryk at som når man bliver ladt i stikken. Det forstår man jo nemlig ikke rigtig. Men sproget kan godt forvilde lidt efterhånden, så man skal lige tage det med et gram salt. For det betyder jo nemlig ladt i stikket. Igen vil jeg give udtryk for synspunktet at man skal tænke over hvad ordene kan betyde.

For eksempel lader jeg min mobiltelefon op i stikkontakten, og så kan jeg jo nemlig ikke tage den væk, så længe det går den på. Og så kan man sige at den lades i stikket – den er nød til at blive der indtil den er ladet op.

Så det er faktisk udtryk for noget godt, men det skal jo gøre ondt før det gør godt, og så lades man i stikken. Det siger sig selv.

Nu er der 15 dage til jul.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar