tirsdag den 22. december 2009

Københavnere har ingen autoritet

Af Peter Pjevs

Det er så koldt og mørkt i denne tid.

Men jeg vejer morgenluft. For i dag er det den korteste dag, og fra nu af bliver dagene længere og længere.

Det her billede er fra Kongens Nytorv i København i dag, hvor man har sat en kranbil på højkant:

Det er jo så selvfølgelig ikke i den mening at den skal sælges på aktion, for det er jo nemlig et uheld. Men det er hvad der sker når man løfter noget der er for tungt. Morgenluft er det så vist da ikke.

Nu interesserer jeg mig selv meget for biler og i det hele taget udenfor ting, og jeg kunne da godt sige mig selv at den dur ikke kammerat. Men det er umalerisk ringe at fotografen ikke viser hvad den prøver at løfte. Det hedder københavneri og det betyder stupiditet som betyder dum. Nu kan jeg godt se hvad Martin mener med fordummende journalist. Men dem i det der hejsefirma er da heller ikke for kloge. København er et farligt sted at befærde sig fordi der er så mange dumme mennesker. De har ingen autoritet.

Jeg synes man skal have forstand på biler for at være en autoritet. Man kunne godt forstille sig at det også er anledningen til ordet, for auto er jo bil eller noget med automater, men det er dog lagt fra sikkert. Jeg mener dog uanfægtet at man som minimum skal have kørekort for at sige noget som helst om hvor skabet skal stå.

Sådan en som Thorkild Thyrring er et godt eksempel på en mand med autoritet:

Der lyser autoriteten ud af ham, og han kan styre alt. Han er jo hellere aldrig så dum at løfte på noget der er for tungt.

Nu er der 2 dage til jul.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar