onsdag den 23. december 2009

Hemmelighedskrammeri i Se og Hør

Af Peter Pjevs

Ugebladet Se og Hør har sådan en reklame eller reklamation om at det ville være kedeligt uden Se og Hør. Men det kan jeg godt afbekræfte. Herhjemme har vi kun Hjemmet, som tante Inger får, og Familiejournalen som hun får efter en der hedder Bente. Og jeg keder mig aldrig, selv om jeg ikke engang læser Hjemmet eller Familiejournalen.

Jeg synes slet ikke at Se og Hør er særlig højtragende. Prøv at se her nogle klip fra deres forside på nettet:

Ikke særlig spændende. Hvem er hun der overhovedet?

Jeg er også ensom, så der kan jeg måske identificere mig selv. Men det synes jeg ikke er særlig bevidsthedsuvidende. Og hvem er ham der Pelle Hvenegaard overhovedet?

Fire veninder skal tænde lys i adventskrans. Det lyder ikke særlig spændende. Tante Inger tænder lys hver dag i hele julen, både kalenderlys og adventslys, så det er jo ikke noget. Men derfor er der jo ingen grund til at være fræk.

Jeg bryder mig slet ikke om Se og Hør. For Se og Hør går også meget op i andres menneskers hemmelighedskrammeri, for eksempel de kendtes hemmelighedskrammeri. Men jeg går ikke op i hvem der krammer hvem, og det synes jeg hellere ikke at Se og Hør skulle gøre, slet ikke hvis det er hemmeligt, for man skal jo nemlig respektere andres privats-være.

Nu er der 1 dag til jul.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar