onsdag den 2. december 2009

Hej, samfund!

Af Peter Pjevs

Jeg har fået meget positiv rapport på min debut i går – jeg er jo nemlig juleskribent. Så derfor siger jeg jo tak.

Nu kan jeg så tale direkte til den danske befolkning, og det minder mig meget om min yndlingssang, Hi Society Girl med Laid Back. De synger jo nemlig ”hi hi … hi society; hi hi … hi society”, altså ”hej hej … hej samfund”. Og det er jo også det jeg gør nu. Jeg siger Hej samfund, hej til alle jer!

Måske skulle jeg, nu hvor året sig nærmer sin afslutning, komme med min top-3 over de absolut bedste sange. Det er:

1: Hi society girl

2: Musens vise

3: Sådan nogen som os

Det synes jeg er de bedste sange. Og det uddyber jeg gerne:

Hi society girl er bare rigtig god at danse til. Jeg danser godt nok ikke, men det er jo godt at den er god at danse til alligevel. … ”Maybe – maybe I’m crazy, mayby …” Altså: Måske er jeg skør, men jeg kan godt sige ”hej, samfund – hej til jer alle sammen”.

Musens vise minder mig om dem der syer Askepots kjole. Så man forestiller sig jo en lille mus der tænker at den er ”bare et fnug mellem himmel og jord”. Det er den jo nemlig også, men den hjælper med at sy Askepots kjole. Og det er sådan en smuk melodi. Det sagde onkel Hardy også altid, og han kunne ellers ikke udholde ret meget af det de spillede i radioen.

Sådan nogen som os er vel bare ikke til at komme uden om. Poul Krebs er den største sangskriver her i Danmark. Det var jo også derfor at det var ham som skulle skrive den der ”Kun en dråbe” for at hjælpe nogen andre (men det er jo så en anden sag, og der er jo nok ikke plads til at jeg går for meget ind i min store musikviden). Han synger lidt specielt. Man skal lige vende sig om til det. I starten syntes jeg det lød lidt som om han pressede, altså ligesom på toilettet, men nu kan jeg godt høre at det er fordi han græder. Respekt!

Nu er der 22 dage til jul.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar