torsdag den 3. december 2009

Glat og veltilfreds ligesom en negerbolle

Af Peter Pjevs

I går lavede jeg en top-3 over de absolut bedste sange. Så i dag vil jeg lave en top-3 over de absolut bedste tv-nyhedsværter, og det har Martin sagt er en god ide, for det er mere noget med sprog. Jeg synes selv at det er genialt.

Førstepladsen er helt klart Jes Dorph-Petersen. Han siger nyhederne på en rigtig glat og veltilfreds måde så man synes han er rar. Og man forstår altid om det er en god eller en dårlig nyhed lige når han siger den, og så skrifter hans ansigt sin mimik, og så glemmer man det hurtigt igen, men det er jo nemlig godt fordi der er så mange dårlige nyheder som der ikke er nogen grund til at bryde hovedet med.

Hvis jeg skal sige det på en måde som alle kan nikke genkendende til, kan jeg nok bedst sammenligne ham med en negerbolle, for jeg kan jo nemlig rigtig godt lide negerboller. Altså, det er jo ikke fordi han er neger, og jeg mener heller ikke noget grimt med det. Men onkel Hardy sagde at det er noget fis at kalde det en flødebolle når der ikke er fløde i, hvorimod den jo rigtignok er brun som en neger, og det argument synes jeg ikke man kan benægte. Men det er jo så en anden sag.

Her er et billede af Jes Dorph og en negerbolle. Så kan I nok se:

På andenpladsen kommer helt klart Peter Tanev, for det er nemlig de samme grunde der er til at vælge ham. Man skulle ikke tro at han bare var vejrmand, for han kan kommentere så meget forskelligt, og det er jo dejligt når det ligesom er en man kender, der kommenterer det hele.

Her er et billede af Peter Tanev og min yndlingsspise, en negerbolle:

Billed-Bladets læsere er fuldstændig enige i min mening:

Men hende Frøkjær kan alligevel ikke komme på min tredjeplads. Hvis det skulle være mit drømmehold dér på den bænk, så skulle det være en anden i midten: selvfølgelig Puk Elgaard.

Hun er meget kompliceret, for hun ligner jo lidt en punkerheks med det der strithår og sådan en gnaverkæbe. Men det skal man ikke lades sig narre af, for hun er jo nemlig meget imødekommende og smiler.

Her har jeg valgt at understrege Puk Elgaard med et jordegern:

En bobler kunne fx være Hans Otto Bisgaard. Han er ganske vist ikke på tv så meget mere, men man ville ikke opdage det hvis han kom tilbage efter 20 år, for han ser altid ens ud, og det er en rigtig god egenskab. Og så han kan tale med alle, også dem der er meget kedelige. Han giver nemlig altid et underholdningsbidrag.

Nu er der 21 dage til jul.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar