mandag den 7. december 2009

Debatklimamøde

Af Peter Pjevs

Hej alle. Jeg glæder mig meget til at fortælle noget i dag, for det er nemlig genialt.

Jeg synes det er godt at vi nu endelig får et debatklimamøde, for debatklimaet er jo nemlig ikke så godt i verden. Så lige så pludselig taler man om kul, olie, vindmøller og atomkraft på sådan en overhedet måde, selv om det er noget man har snakket om længe. Derfor er det vigtigt at der bliver slået hårdt ned på dysenteri og pjat her ved debatklimamødet i København, for ellers kan vi jo pludselig ikke høre hvad vi selv tænker.

Forskere har fundet ud af at vi har for meget CO2 i luften, og derfor skulle man så tro at debatklimamødet skulle hedde CO2 og ikke COP15, for hvem ved hvad P15 er? Men den misforståelse kan jeg nu godt rette: Det hedder jo nemlig COP15 fordi COP betyder politimand, og 15 er den kriminelle alder. Og når vi nu har samlet al vores politi for at slå ned på overophedninge, så kan de jo nok forstå at det ikke går.

Det er jo rigtig nok ikke så godt med at der er for meget CO2, for så får vi for meget varme, og så får vi oversvømmelse. Derfor har jeg også købt 34 juleroser. Så i vores hus udleder vi ikke noget CO2, for det bliver jo nemlig opsamlet af planterne så de kan gro. Min ånd er med andre ord CO2-neutraliseret, og også når jeg fiser.

Og hermed har jeg også min problemløsning på de CO2-problemer. Vi skal sætte ind hvor det er værst, og gøre det om til bedst. Så derfor skal vi jo nemlig, ligesom Bjørn Lommeborg siger, lave skyer. Og så siger jeg jo nemlig: Vi skal lave skyer der hvor der er ørken. Og så skal vi plante træer og lave regnskov. Sådan!

Nu er der 17 dage til jul.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar