søndag den 6. december 2009

Bonusinfo

Af Peter Pjevs

Hej igen med jer alle sammen? Nu er der så nogen der har spurgt om mit privatliv, men det er jo ikke noget jeg bruser over med, for bloggen skal jo da ikke handle om mig. Men med henvisning til de af forgangene dagenes forspørgsler desangående den i passat benævnte min onkel afdøde Hardy skal jeg hermed i emnes medfør så gerne redegøre Dem alle sammen for ham.

Jeg resterer jo nemlig hos min tante, Inger Mus Mårtensen, og hun er enkefrue, for onkel Hardy er, som anslået, kommet hjem til Gud. Her er et meget fint foto fra forud før hun sørgede for onkel Hardy:

Det er fra hun var ungdommelig.

Og her er så onkel Hardy Mårtensen:

Onkel Hardy døde så engang.

Jeg kan huske at han altid lavede vrøvl med ordene. For eksempel sagde han at han var totalitær fordi han havde alle sine tæer – total-i-tær – men det syntes tante Mus ikke var så sjov. Men jeg ved da godt at det ikke er rigtigt, altså rigtigt hvad det betyder.

Hvis jeg sagde det som han ikke var enig i, kunne han også sige: Det kan godt være at værnepligten er afskaffet, men det er hjernepligten ikke. Og så skulle jeg tænke mig meget bedre om.

Som bonusinfo kan jeg benævne at Onkel Hardy tit og ofte skrev læsebreve til Stiftstidende, så derfor har jeg det ligeledes ikke fra fremmede. Og så ville han ikke afbrydes. Men så viste han mig at han skrev ”PS:”, og så sagde han at det jo nemlig betyder ”Peter siger:”. Så stod der altid hvad jeg sagde, til sidst i læsebrevet.

PS:

Nu er der 18 dage til jul.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar