torsdag den 17. december 2009

5400 Krybespil

Af Peter Pjevs

Hej igen. I dag vil jeg fortælle at hvorfor jeg troede at Jesus var født i Bogense.

Altså, det var noget jeg troede engang, men ikke nu mere, for verdenen er jo nemlig også blevet mere globaliseret i mit hovedede. Men det startede jo nok med at H.C. Andersen var født i Odense. Og så var det jo nærliggende, for ellers kunne jeg da heller ikke se nogen grund til at have sådan noget krybespil om Jesus’ fødsel ved Rådhuset i Bogense.

Men så var der krybespil overalt, fandt jeg ud af senere.

Jeg vil mene at det hedder noget med krybe fordi det er miniature, altså formindsket, men jeg synes det er noget mærkelig noget. Sådan noget med en baby i en stald. Ja, det er jo Jesus. Men jeg er ikke pædofil. Og det kunne godt tyde på at det var for pædofile, for hvis jeg lige skal være dybtsindig og sætte mig i stedet, så kan jeg jo godt indse at en pædofil helst ikke vil tænke på at et barn har en mor. Og sådan er det jo nemlig også med jesusbarnet.

Nu er der 7 dage til jul.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar